New Mommy Blog

Het begin – Body after baby

Het begin – Body after baby

Het is zover. Ik heb het eventjes kunnen uitstellen – te lang eigenlijk. Benthe is inmiddels al ruim 7 maanden oud, we hebben redelijk onze draai gevonden als gezinnetje. Al is er niet altijd sprake van een ‘schema’, gaat alles deze maand op de kop met de gastouder en is inslapen voor Benthe nog best een dingetje. Tijd om nu ook weer aan mezelf te denken, lichamelijk gezien. Tijd om even in de reset te gaan en beter voor mezelf te zorgen.

Body before baby

Ik ben een ruime tijd best sportief geweest. Ik sportte 5x per week en ben een keer eerder echt flink afgevallen. En met flink afgevallen bedoel ik ook 40 kilo. Hardloopgroepjes, fitnessen, bootcamp, tennisclub; ik kon overal mijn ei kwijt en ik vond het heerlijk. Ik ben nog steeds zo trots op de 5k die ik gelopen heb onder de 30 minuten (29 minuten en 45 seconden -haha-) en de Dam tot Damloop die ik ‘vliegend’ gelopen heb. Als ik terugdenk aan die loop voel ik de vleugels aan mijn schoenen weer. Wat was dat heerlijk. Ik heb zelfs een estafetteloop van 700 kilometer georganiseerd en meegelopen. Ook zo’n geweldig avontuur.

dam tot damloop

In 2014 kwam hier een beetje en rem op. Ik ontmoette mijn huidige vriend en de tijd vulde zich met weekendjes weg en ‘leuke dingen doen’. Bioscoopje (met een snack), lekker uit eten, een dagje wellness met een ruime lunch, ect. Iets minder actief, iets meer bourgondisch. Ik heb genoten hiervan en heb ook geen spijt. Alleen merk ik wel weer dat mijn ‘alles-of-niets’ mentaliteit terugkomt. Of ik ga ergens voor en doe het goed, of ik laat het lekker gaan en richt me op andere zaken. Op zich is hier niets mis mee. Maar (zoals met alles) je moet er niet in doorslaan. En dat is dus wel gebeurd.

Body tijdens zwangerschap

Voor mijn zwangerschap van Benthe was ik officieel al ‘te zwaar’. Mijn BMI is te hoog en ik kan best wel wat kilo’s kwijt. Tijdens mijn zwangerschap was ik in het eerste trimester zo’n 7 kilo afgevallen en uiteindelijk kwam ik nog wel wat aan. Waardoor ik in totaal zo’n 8 kilo was aangekomen. Verder had ik een hele makkelijke zwangerschap, geen pijntjes of klachten, geen last van suiker of hoge bloeddruk. Super gezond dus. Daarom zeg ik ‘te zwaar’ ook tussen haakjes, het is feitelijk zo (natuurlijk), maar ik heb er geen hinder van ondervonden.

laatste buikfoto

Body after baby

Toen Benthe geboren was viel ik veel af. Toch zijn er vijf kilo’s blijven plakken van de zwangerschap. Heel begrijpelijk denk ik voor de meeste mama’s. Er blijft altijd wel wat plakken. Alleen de periode die toen kwam, die was wat minder goed voor mij. Hele dagen alleen thuis met een baby, veel (heel veel) bankhangen, knuffelen en genieten van mijn kleintje. Maar ook emotioneel flink in de war en in de knoop. Veel eten uit verveling, uit stress, uit emo-buien. Na mijn bevalling ben ik zeker nog 10 kilo aangekomen. En dit zijn natuurlijk allemaal ‘eigen-schuld-dikke-bult’ kilo’s die zonder genaden blijven plakken.

Natuurlijk weet je dit soort dingen wel. Maar soms moet je ook even met je neus op de feiten gedrukt worden. Zo waren wij laatst bij de Ikea in Zwolle en ze hebben hier echt prachtig ingerichte verschoonruimtes voor je kleintje. Helemaal van alle gemakken voorzien. Ik verschoonde de luier van Benthe en haar papa zat op de ‘papa-stoel’ die in de ruimte stond. Toen hij een appje met foto de familiegroep in stuurde schrok ik. Er stond gewoon onder ‘mooie verschoningsruimte hebben ze hier!’ en op de foto zag ik mezelf… Er wordt je zo letterlijk even een spiegel voor gehouden.

Plan de campagne

Dan kan je nog wel met je neus op de feiten gedrukt worden. Maar er dan wat aan doen is stap twee. En dit kan best een lastige stap zijn, want waar begin je? Er zijn zoveel wegen die naar Rome leiden en wat is de juiste voor jou? Dat is de vraag. Ik heb inmiddels mijn plan de campagne opgesteld. En dit ga ik helemaal met jullie delen. Ik ga laten zien hoe ik dingen aanpak. Hoe ik grip (hoop) ga krijgen op mijn eetpatroon, hoe ik het ga doen met workouts. Wat mijn doelen zijn en mijn startpunt?

En niet onbelangrijk – waarom doe ik het? Wat hoop ik te bereiken. Wat ga ik bereiken. Wat is het ideaal plaatje in mijn hoofd en waarom zet ik daar op in?

Ik ga jullie dus gewoon meenemen. Ik ga alles vertellen…behalve hoeveel ik weeg. haha. Dat hou ik lekker voor mezelf. Natuurlijk vertel ik je wel wat en hoeveel ik ga afvallen. En mocht je nou tips hebben? Heel graag!

Foto is van pexels.

 

 

Volg mij ook op Instagram en Facebook

 



1 thought on “Het begin – Body after baby”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *